Khamis, 28 Julai 2011

Cabaran pertama telah dilalui....

Siang berganti malam...hari berganti hari,ummi berjaya melepasi satu fasa menjadi seorang mahasiswa tua...Punyalah bergelut untuk menyelesaikan assigment terus menjalani exam..alhamdulillah berjaya juga akhirnya.rupanya macam nie rasanya belajor bila dah usia merangkak tua.Tak palah redah juga walau apapun yang terjadi..Inilah namanya PERJUANGAN.Jangan undur walau ada seribu halangan yang mendatang.Dengarlah anak cucu warisanku tuntutlah ilmu dengan sejujur mungkin agar dengannya mampu merubah persepsi tentang kehidupan. Tapi jangan jadikan sibuk belajar hingga tidak campur masyarakat....Kononnya sibuk exam dan sebagainya. Yakinlah kita tolong pada jalan Allah pasti Allah mudahkan urusan kita...InsyaAllah.

Bijaklah mengurus masa kita. insyaAlalh kita mampu merubahnya. Orang lain dah lama mampu melakukannya...syukur ummi tidak terlambat....Bersemangat terus berusaha untuk exam yang setrusnya.

Ramadhan 1432 makin menjelma...Moga ummi mampu melaluinya dengan sebaik mungkin. Moga Ramadhan yang dilalui pada kali in memberi makna berganda untuk ummi...

"Ya Allah berilah aku kekuatan untuk mengerjakan amal taat kepadaMU.Kesempatan yang diberi ini akan kuguna sebaik mungkin untuk mengumpul bekas amal yang masih kurang ini...."

Anak-nak yang makin meningkat dewasa jagalah hak Allah! biar suatu hari ummi mampu tersenyum puas inilah anak-anakku pewaris dimukabumi kutinggalkan menjadi Hamba yang patuh dan taat.

Bila ummi kenangkan saat -saat untuk bertemu Allah suatu hari nanti ...apakah persembahan terbaik dapat di bawa nanti...sungguh anak-anak soleh dan solehahlah yang dapat membantu ummi yang dhaif ini.Jagalah zuriat kita selepas kalian supaya bertali temali warisan kita terpelihara hingga akhirat nanti

Tiada ulasan: