Selasa, 28 April 2009

Menyokong Kenyataan Nik Abduh oleh Ustaz Taliban.

Memberi pendapat adalah hak individu…Bila Nik Abduh mengeluarkan pendapatnya berhubung dengan Unity Gorvement maka, meloncatlah “mereka” yang terpukul dengan kenyataan tersebut..Sebagai orang yang lebih rapat dengan TGNAA beliau layak menyatakan respons berhubung perkara tersebut. Akhirnya didapati beliau sanggup meletakkan ISLAM lebih dicintai daripada ayahandanya sendiri .

Sebagaimana sabda Nabi yang bermaksud :

“ Tidak beriman seseorang itu sehingga meletakkan KASIH dan CINTAnya kepada NABI MUHAMMAD SAW. lebih daripada bapanya sendiri,anak-anaknya dan seluruh manusia ”.

Nik Abduh sanggup menyatakan yang HAQ, walaupun menyentuh tentang ayahandanya sendiri..Inilah sikap sebagai pemimpin yang perlu dicontohi atas dasar CINTA kepada Islam melebihi segala-galanya.

Bagi saya, PAS merupakan perjuangan yang diwarisi daripada Para Rasul, maka Yakinlah barang siapa yang cuba untuk mengkhianatinya, mereka PASTI akan disingkir dan dikhianati oleh Allah taala.Kalau tidak di dunia pasti akan menerima azab di akhirat nanti.

Apa yang ditakuti oleh mereka yang didoakan Nik Abduh menerima balasan atas kesesatan tersebut JIKA mereka tidak melakukannya ? Hanya orang yang makan cili yang akan merasai pedasnya!


Semua ini terjadi apabila bahang pemilihan kepimpinan terbaru makin hampir . Ingatlah wahai sahabat-sahabatku,Saidina Umar pernah menyatakan,
“Barangsiapa yang memilih untuk menjadi pemimpin kepada kaum Muslimin,maka dia
memilih seseorang atas dasar kasih dan kekerabatan maka dia telah berkhianat kepada ALLAH, RASULNYA dan KAUM MUSLIMIN".

Kalau kita memilih atas dasar kroni atau satu fikrah dengan kita BUKAN atas dasar dialah yang paling ALLAH redha maka, sesungguhnya kamu telah KIANAT kepada Allah, Rasul dan Kaum Muslimin.

Akhinya saya berdoa dan mengajak seluruh ahli PAS juga berdoa NYAHKANlah dan singkirkanlah orang yang cuba mengkhianati PAS.
Allah berfirman yang bermaksud :

“Jika kamu tolong agama Allah,Allah akan tolong kamu…”

PAS ditubuhkan untuk membantu agama Allah. Sudah pasti Allah membantu PAS. Bila Allah membantu PAS ,tiada kuasa lain yang boleh menghancurkan PAS.
Allahu Akbar !
Allahu Akbar !
Allahu Akbar !

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ustaz Taliban cermin diri anda dulu!!! pandai2 mengaku perintis di pasir panjang, piiraaahhh!!! kami dah lama buat keje PAS kat Sitiawan, dapat bertanding pun atas ehsan PAS Lumut. jangan nak besar kepala la!!! janggut panjang tak pe!

Mat Sitiawan

Tanpa Nama berkata...

Us,

Apa yang tak kena dengan kerjasama dan pencapaian PR skrg hingga kita nak cari wadah lain.Peluang untuk dakwah tersebar luas. Ulama perlu rebut peluang dan pimpin dai-dai kemedan dakwah di seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak. Ulama perlu bekerja untuk terus dipanggil ulama

dimanaserbanpas? berkata...

Askum.

Nasihat ana kepada Presiden PAS dan Mursyidul Am,

1. PAS tidak perlu kepada Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional
2. PAS perlu kukuh sebagai parti Islam yang bebas daripada pengaruh PR atau BN.
3. PAS perlu fokus kepada Islam dengan membuat amal ma'aruf dan nahi mungkar.
4. PAS perlu kembali kepada asal perjuangannya untuk membina daulah Islamiyyah.
5. PAS perlu menasihati ahli-ahli yang semakin liberal supaya kembali kepada asas perjuangan berdasarkan kepimpinan ulama.