Isnin, 10 September 2012

Nikmat Yang Berterusan

Alhamdulillah.Segala puji untuk Allah.s.w.t. Salawat dan Salam untuk Junjungan Besar Nabi Muhammad s.a.w.Sesungguhnya Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah. Tetapkanlah kami Sekeluarga berada di JalanMU hingga akhir hayat.Amin.

Perjalanan hidup masih diteruskan walau apa keadaan sekalipun. Syukur ummi ke hadrat Ilahi atas tiap sesuatu nikmat yang Allah kurniakan.Tidak terbilang rasanya Ya Allah Tolonglah hambaMu mensyukurinya.sesungguhnya tiadalah kekuatan padaku melainkan kekuatan yang Allah berikan.

Ramadhan  telah berlalu.Syawal pula beransur pergi.Rasanya tahun inilah raya yang lebih bermakna pada ummi.Pada ketika yang sama Allah izin dapat rezeki lebih sikit bolehlah ummi merancang untuk melengkapkan keperluan di rumah seadanya.Demi mensyukuri rezeki yang Allah kurnia sempat juga ummi sekeluarga mengadakan kenduri kesyukuran pada hari raya ke-6.

Syukur juga kerana Allah izin kami sekeluarga dapat kenderaan baru pada 7 September yang lalu...Avanza 1.5E akhirnya berjaya dimiliki.Apa yang ummi niat dan azamkan semoga kenderaan baru nie dapat berfungsi dengan sebaiknya dapat digunakan untuk kerja-kerja Islam dan keperluan keluarga.Bukan apa dah lama sejak anak -anak dah besar susah sangat nak bawa kesemuanya sekali.Dua tahun yang lalu terpaksa berkira-kira nak bawa balik anak ke kampung di Tapah dengan kereta Wira.Kebetulan ayah nyah nak balik Tapah,bolehlah menumpang...Tapi tahun ni tinggal seorang kat Gua Badak sebab kereta dah tak boleh menampung kapasiti!

Solat Hajat,Berdoa dan bersyukur ketika mendapat kereta baru . dapat dijalankan.Waktu beginilah ummi syukur sangat kerana mempunyai suami yang faham agama..Dapat melestarikan apa-apa kehendak agama dalam kehidupan kami. Puas dengan doa supaya hidup diberkati dan perjalanan menggunakan kenderaan ini selamat semuanya.Proses mendapatkan kereta Avanza berjalan lancar.Alhamdulillah.Janganlah adanya perasaan riak dalam dada.Pandu ke liqa Fikr  di Air Kuning pada malam itu sebagai jadual laluan pertama...Kongsi bersama emak dan Abah berkat doa mereka hidup kami diberkati terima kasih emak dan abah.

1 ulasan:

Fairus Umar berkata...

assalamualaikum abg lipot, apo khabar?...lamo tak dongar cerito...