Isnin, 26 Disember 2011

Hadapi 2012 dengan seribu keinsafan...

Salam Ukhwah,

Usia makin bertambah menjadkan diri kita semakin tua dimamah masa.Lebih kurang seminggu lagi tahun baru akan menjengah diri...Peristiwa demi peristiwa penting dalam hidup seperti kematian ,berjaya dalam pelajaran,perkawinan, sakit ,sihat datang silih berganti.Sama ada kita suka atau tidak begitulah kehendak Allah. Sebagai hamba kita mampu mohon dan terus memohon agar hidup sentiasa diberkati Allah dan berada dalam orbit ISLAM kerana kehidupan yang kekal abadi adalah nun di akhirat nanti.

Sebagai bekalan untuk satu perjalanan jauh nanti persiapkan diri masing-masing supaya tidak merasa rugi nanti.Atau bekal yang kita bawa tidak TERPAKAI samada basi atau berulat....Jom kita perbanyakkan amalan sebagai bekalan itu nanti.Untuk zuriat ummi , jangan tinggal solat tiap masa tentunya kejaaaayaan akan mengiringi kita sepanjang hidup..Walau ummi dah tidak ada suatu masa nanti,jagalah syariat Allah, insyaAllah kita akan ketemu di penghujung nanti.


Statistik dalam media massa hari ini menunjukkan ramai anak muda dah tak ada pegangan hidup bebas dengan kehendak diri sendiri,pergaulan bebas sehingga melakukan seks bebas lansung mengandung dan melahirkan anak.Nauzubillah..janganlah hendaknya terjadi pada zuriat ummi hingga hari kiamat. Jagalah amanah Allah pada diri anak-anak ummi.Takut ummi tengok apa yang terjadi di depan mata,seorang anak pungut dibela dan diasuh sehingga boleh belajar di sekolah yang berprestasi tinggi maktab rendah Mara. dan berjaya menjadi pelajar IPTA Akhirnya bila dah dewasa memaki dan menyumpah seranah ibu angkat begitu sahaja setelah meninggal nya bapa angkat,membawa teman lelaki secara bebas ke sana ke sini tanpa batasan .

Mengandung dan melahirkan seorang anak perempuan!!!Sampai pada tahap ini apa lagi nak di kata? Nasi dah jadi bubur..Kita dah tak mampu ubah masa lagi.Maruah tergadai begitu sahaja rebahnya maruah diri wanita pada nafsu yang tidak berkesudahan.menangislah hingga air mata DARAH sekalipun putaran kehidupan tidak mampu diubah...Sejarahnya tetap dicalit dengan kehinaan...Jauhilah anak-anak ummi jalan-jalan ke arah ZINA sesungguhnya ianya adalah dosa BESAR!


Ada jalannya kalau seseorang itu tidak mampu membendung nafsu.agama meletakkan perkahwinan supaya tersusun cantik salur galur zuriat,jangan melewati batas agama.Takutlah pada Allah dengan sebenar-benar takut wahai anak cucuku....Sebab itu apa juga keputusan untuk hidup atas mukabumi ini agama jadi panduan nescaya selamat dunia dan akhirat.

Ummi sentiasa berdoa agar nak-anak ummi terpelihara IMANnya dan mendapat jodoh yang baik suatu masa nanti dan didiklah anak-anak kalian pula dengan jalan AGAMA supaya kita dapat berkampung di akhirat nanti BERSAMA-SAMA.Ya... pasti sebab itu janji ALLAH :)D


Tiada ulasan: