Ahad, 18 Disember 2011

Berjaya Menempuh Tahun Pertama Di OUM

Salam Ukhwah..
Alhamdulillah segala puji bagi Allh swt. Salawat dan salam untuk Baginda s.a.w.
Syukur yang tidak terhingga atas segala nikmat yang Allah kurniakan...atas segala nikmat di mukabumi ini.Terutamanya nikmat IMAN dan ISLAM !

"Ya Allah berilah kekuatan untuk aku jalani sebagai hambaMU yang sentiasa bersyukur..."

Tahun 2011 makin menuju ke penghujungnya. Cuti pada kali ini ummi rasa sungguh sibuk dengan persediaan untuk peperiksaan semesta ke tiga...Macam biasa killer subjek tu ummi tempuh juga..Bagi subjek lain okaylah...Apa-apapun redah ajer lah.Dalam pada sibuk nak periksa tu sempat juga pergi Kelantan urus barang-barang anakanda Syakir untuk di bawa pulang...Singgah sebentar di Wakaf Che yih untuk cari barang-sekolah anak-anak untuk tahun depan.

Balik dari Kelantan ummi ikut hubby ke Sg. Petani dan singgah rumah sahabat sejati,Mega.Lama betul tak jumpa bila ada kesempatan macam ini ummi gunakan.Hubby pergi ceramah di Tikam Batu, ummi tunggu di rumah Megawati. apa lagi kami berbuat panjang hilang rindu setahun!

Isteimewanya hubungan kami kerana dibatasi dengan kejujuran dan keikhlasan!Disokong oleh kedua-dua suami yang memahami...Terima kasih Tok laki! Memang payah nak cari kawan baik apalagi zaman sekarang ni.Kami berkawan sampai mak sekali berkawan...Makcik Jariah memang sinonim dengan ummi...Bila jumpa dengan emak ummi kami seronok sekali berbual panjang...Harap2 perhubungan ini berpanjangan tanpa mengenal batas waktu...

Balik dari Sg. Petani,hubby ajak pula pergi Penang.Berehat panjang betul kali ini fikir ummi.Layan aje lah...Dua hari di Penang bersamaan 9 dan 10 Muharram! Alhamdulillah sempurna juga puasa dua hari kami walaupun pergi bercuti...

Lepas balik dari Penang itulah ummi baru pulun study...Pada peringkat umur macam ini tak lalu banyak manapun study walaupun ada masa dan anak tak ganggu kita sebab mereka dah besar...Terima kasih juga untuk anak-anak kerana mereka memahami..kekadang boleh juga disuruh tolong picit kepala ummi yang tak tentu masa sakit.Layanlah kerenah belajar pada usia yang sebegini.

Cuti kali ini ummi berkesempatan menghantar kak Yang ke Kem Tahfiz Darul Huffaz.Nampaknya dia suka sebagai persediaan untuk kelas Tahfiz di Sekolah Taayah nanti. Harap dapatlah peluang di sekolah Taayah untuk meneruskan cita-citanya. Walaupun kosnya agak banyak juga syukur ummi dapat juga hantar Kakak sekali untuk 'gilap' hafalan dia yang dah dihafal semasa di Taayah.Semoga kalian tahu tuntutan sebagai penghafal Al Quran suatu masa nanti. Tanggungjawab ummi menyediakan jalan...yang nak usahakan diri kalian sendiri...Teruslah berusaha.Besar pahala orang yang menghafal Al Quran..Allah mudahkan tugasan lain kita,percayalah!

Keputusan PMR tidak lama lagi..ummi juga teruja nak tahu apa sebenar pencapaian Nurul Musfirah..TUNGGU....



1 ulasan:

IBU RISKA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI