Isnin, 14 November 2011

Ya Allah Janganlah Engkau Biarkan Aku Berlebih-lebih Hal Keduniaan.

Bermula dari mana Ummi tidak tahu nak khabarkan...Pening seketika bila Allah hadapkan ujian kecil ini.Dimana silapnya bila ummi mohon untuk Nani supaya jadi pengawas jer...Oleh kerana guru kelas  Nani ada dendam pada ummi,akhirnya nama Nani dicicirkan..Bila mesyuarat pemilihan pengawas ummi  cuba buka mulut supaya nama Nani dipilih untuk jadi pengawas sekolah dengan alasan kalaulah ada rezeki bila result upsr baik nanti bolehlah minta sekolah berasrama dan markah kepimpinan diberi atas nama jawatan yang dipegang...Lagipun ummi dah janji dengan Nani bila peperiksaan akhir tahun baik ummi akan syor namanya supaya jadi pengawas pada guru kelas...Tapi rupanya skripnya berlainan...


Ummi terkejut dengan alasan guru kelasnya yang sengaja cari alasan supaya nama Nani dicicirkan iaitu Nani tak hormat dia sebagai guru kelas walaupun keputusan 4A 1B !
Pada ummi cikgu tuu sengaja cari alasan! Dari sikap dia yang ummi kenal suka menengking  budak walau ibubapa ada di depan mata,kalau benar Nani tak hormat dia dan keluar kelas ikut suka hati dah lama Nani kena dengan dia...Tak  profesional lansung !..sebab tak suka orang tu kita kenakan anak itu sudah melampau...
Tak kemanapun kalau kita amal sikap macam ni.Kitapun ada anak apa kata anak kita orang buat macam tu??
sementara itu semua guru yang mengajar Nani kenal siapa anak murid mereka yang bernama Arhamni.Ummi bukan nak  puji anak dan bukan dari golongan itu...Kalau benar nani ada masalah disiplin ummi sebagai gurupun tak sarankan nama Nani...buat malu sahaja.
Susah-susah sangat Nani tak payah jadi PENGAWAS.Tak kemanapun...Lagipun jauh di sudut hati ummi semua  anak ummi akan ummi hantar sekolah agama..Tak berguna manapun markah jadi pengawas tuu.Kakak tak jadi pengawaspun boleh berjaya... Cuma bila bertembung dengan sikap guru kelas yang ego seperti itu ummi rasa terCABAR !Biar aku lawan sampai  dapat..geram.. ! Itu kalau ikut nafsu marah...Ending cerita ummi belum tahu lagi..terserah pada jawatankuasa pemilihan pengawas esok!! Kita lihat apa keputusannya nanti

1 ulasan:

IBU RISKA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI